miercuri, 1 decembrie 2010

Arena leilor








Datele dvs. au fost preluate. Succes ...
Nume si prenume: Andrei Mihaela
E-mail: lcroiximre@yahoo.com.sg
Varsta: 43
Data nasterii: 17 - 10 - 1967
Telefon: 0216834535

Plan de Afaceri

»Magazin de desfacere a mărfurilor:
- îmbrăcăminte şi încălţăminte -

Oysho şi Massimo Dutti - mai apoi am aflat că România deține aceste magazine la Complexul Băneasa, și pot spune că noi nu aducem lucruri frumoase și viu colorate ca și Grecia, probabil unde acolo este soare o perioadă mai lungă de timp
Prima dată în România
– Bucureşti –

Capitolul 1 – Scurtă prezentare a actualităţii comerciale

În urma vânzării de către stat a proprietăţii sale Comerţul românesc a predominat cu mărfuri importate - la început din Turcia prin comercianţi ambulanţi şi, mai apoi, din China prin aceiaşi comercianţi care ştiau că produsele turceşti nu se mai vând. Alături de ele au urmat produsele thailandeze şi aici se enumeră bijuteriile din argint.
Produsele indiene fabricate din binecunoscutul lor in de calitate superioară inului românesc nu sunt aşa de populare Bucureştiului deoarece au fost importate în ultimii ani şi într-un număr redus de magazine risipite.
Produsele spaniole viu colorate sunt deasemenea prost reprezentate în Bucureşti.
Produsele chinezeşti s-au dovedit a fi aprovizionate de la centrul comercial ad-hoc „Europa” care completat cu Nero şi Dragonul Roşu au devenit un magazin ce nu îndeplineşte condiţiile de igienă necesare desfacerii unor mărfuri pe care le porţi. Aceste produse sunt fabricate de către o pătură săracă a Chinei şi nu de către fabrici de renume în lume aşa cum sunt în Europa Oysho şi Massimo Dutti.
Excursia mea în Grecia – Athena de anul acesta m-a determinat să înţeleg încă o dată că într-adevăr România şi mai ales Bucureştiul este aprovizionat cu marfă inferioră cu mult mărfurilor româneşti de altă dată nici ele foarte colorate sau din materiale de calitate. Ştim foarte bine că majoritatea stofelor şi mărfurilor, a încălţămintei româneşti de prestigiu erau exportate şi România nu importa marfă străină.
Din acest motiv românii se aprovizionează din anul 1990 cu marfă second-hand deoarece imprimeurile şi calitatea materialelor folosite de germani, în special, bucură pe cel care le îmbracă şi nu îl întristează aşa cum tot mai des în România la fabrica APACA, de exemplu, pe care întreprinderea românească de comerţ Universal o avea ca furnizor pentru magazinele sale ( unul dintre ele se află în Dorobanţi) costumele de damă şi bărbaţi sunt din poliester de culoare neagră şi maron, fustele sunt foarte lungi, iar bluzele şi ele sintetice au încrustaţii din lame şi culori iar închise.
Cămăşile bărbăteşti chiar dacă sunt mai bine reprezentate la magazinul Obor, de exemplu, sunt fabricate dintr-un material cu fir gros, nu de bumbac moale şi nu se aşează pe corp. La spălatul automat şi la călcatul des ele se rup.
Oricum acest articol bărbătesc există spre deosebire de articolul costume bărbăteşti care nu este bine reprezentat şi aici mă refer la costumele din material vegetal şi nu sintetic care, în timp, este purtător de miros ca şi bluzele sintetice la femei sau tricourile la bărbaţi.
Ceea ce doresc să subliniez aici este că fie datorită nivelului de trai scăzut al românilor fie din cauza mărfurilor fabricate din materiale rămase în stocurile din-ainte de anul 1990 – românii arată prost îmbrăcaţi spre deosebire de greci.
În Grecia – Athena magazinele atât cele cu preţuri mai mari cât şi cele cu preţuri modice sau reduse la 50% – cum ar fi cele ale lui Massimo Dutti (produsele Oysho sunt mai scumpe dar nu foarte mult) – sunt aprovizionate tot cu marfă produsă în Thailanda, Vietnam, Portugalia sau China deoarece forţa de muncă este mai ieftină, dar coloristica lor, imprimeurile, materialele din care sunt confecţionate denotă optimism, bucurie şi chef de viaţă.
Deţin câteva poze cu produse Massimo Dutti dar nu multe deoarece politica magazinelor interzice fotografierea.

Capitolul 2 – Plan de Marketing
Spaţiul de desfacere
Pentru a aduce o firmă de talia Oysho şi Massimo Dutti în România iniţial în Bucureşti este necesar ca spaţiul de desfacere a mărfurilor să fie unul curat care să respecte condiţiile de igienă atât în interiorul magazinului cât şi în afara sa – strada sau magazinul gazdă.
În Grecia – Athena – Massimo Dutti şi Oysho sunt poziţionate în Mall of Athena un magazin unic pentru capitala Greciei. La noi în ţară numărul Mall-urilor depăşesc cifra 1 în concluzie locul ideal sau spaţiul potrivit pentru desfacerea mărfurilor sale ar fi unul unic şi anume – Calea Victoriei.
Acest spaţiu urmează a fi licitat de la primăria capitalei şi se află pe locul fostelor magazine de vânzare a stofelor vis-a-vis de magazinul Ştefanel.
În această zonă predomină magazinele de marcă.
În acest spaţiu se află Hotelul Radisson şi Hotelul Hilton – Athene Palace care devin astfel o oportunitate pentru atragerea de clienţi străini.
Concurenţa
La magazinele de profil din zonă nu se desfac mărfuri pentru buzunarul oricui aşa cum sunt cele ale lui Massimo Dutti şi Oysho.
Magazinul Ştefanel nu deţine mărfuri fabricate în Spania şi Portugalia.
În afara acestui magazin, în mare parte, magazinele din
această zonă au fost închise deoarece erau magazinele cu stofe şi oamenii doresc să cumpere produse gata fabricate şi magazine cu îmbrăcăminte şi încălţăminte cu preţuri foarte mari ce depăşesc 200-400lei.
Preţurile Massimo Dutti şi Oysho
Mărfurile de acest fel au preţuri între 10€uro – 25€uro, iar cele mai scumpe sunt anumite produse din bumbac foarte gros la un preţ de 35-50€uro ceea ce înseamnă preţuri ce pot varia între 40lei-100lei şi 140-200lei.
Vânzările
Pentru zona Calea Victoriei traficul de persoane este între 100-200 oameni/zi dacă numai jumătate dintre aceşti oameni vor fi atraşi de frumuseţea magazinului, a prezentării mărfurilor şi de calitatea şi preţurile lor vânzările zilnice vor fi de:
- 30€uro * 100 clienţi = 3.000€uro/zi în medie pentru cele patru tipuri de preţuri şi anume: 12.000lei/zi.
- 3.000€uro * 30 zile = 90.000€uro * 4lei = 360.000lei.
Desfacerea mărfurilor prin magazinul -Andrei Mihaela sau Michelle L`Croix- se va face sub forma autoservirii şi plata la ieşirea din magazin, pe raioane fiind un singur vânzător care poate oferi detalii despre produs ca şi calitate a materialului, preţul său, ventualele oferte – numărul de angajaţi ai magazinului va fi de maxim 2 băieţi pentru produsele bărbăteşti, 2 fete pentru produsele
femeieşti şi două caseriţe – deci 6 angajaţi comerciali.
Programul de lucru este de 6 ore respectiv alte 6 ore, în total 12 angajaţi comerciali. Casieriţele vor întocmi actele contabile primare şi, cu schimbul, ceilalţi angajaţi vor păstra legătura cu banca, administraţia financiară, primăria, furnizorul - în concluzie programul de lucru se va suplimenta prin rotaţie cu o oră. Un economist.
Designul magazinului
Magazinul va deţine un spaţiu de circa 100m²:
- un spaţiu hol pentru intrare-ieşire şi casierie
- un spaţiu pentru îmbrăcămintea masculină cu cinci vestiare pentru probă,
- un spaţiu pentru îmbrăcămintea feminină cu cinci vestiare pentru probă,
- 2 toalete comune şi pentru angajaţi,
- un spaţiu de depozitare a mărfurilor,
- un spaţiu bucătărie pentru angajaţi,
- o terasă unde există un mic bar.
Amenajarea magazinului va ţine cont de principiile fenq-shu ce pot oferi ambientului un aspect plăcut atât pentru simţul vederii cât şi pentru confortul personal.
Cheltuielile
- cu salariile vor fi de maxim: 2.000lei * 7 = 14.000lei/lună,
- cu lumina şi întreţinerea spaţiului (curăţenie): 1.000lei
*Profitul = 360.000 – 15.000 = 345.000lei/ lună din care partea investitorului: 345.000 * 33,1% = 104.000lei,
partea patronului: 345.000 – 104.000 = 241.000lei.
»Alte scopuri ale magazinului sunt:
- desfacerea de mărfuri fabricate de meseriaşi necunoscuţi cum ar fi cei care prezintă marfa lor numai la expoziţii cum ar fi globuri de pom sculptate în lemn, globuri pictate pe sticlă, broderie din marmură.
- desfacerea de mărfuri prezentate de Ambasadele ţărilor străine în România cum ar fi Anglia, Egipt.
- Desfacerea de mărfuri importate din Spania, Mexic, California cum ar fi numere de casă şi apartament din ceramică viu colorate, întrerupătoare şi prize din ceramică mexicană, vase pentru flori şi mâncat, obiecte sanitare din sticlă şi ceramică, faianţă şi gresie.
Pentru vizionare un model este:
http://www.finecraftsimports.com/
http://www.finecraftsimports.com/talavera_ceramic_bathroom_sets.asp
http://www.finecraftsimports.com/talavera_ceramic_soap_containers.asp
http://www.finecraftsimports.com/whats_new.asp?tiled=1&page=1&ipp=12
http://www.finecraftsimports.com/whats_new.asp?tiled=1&page=8&ipp=12

Amenajarea decorativă a magazinelor va fi una de natură spaniolă deoarece Massimo Dutti şi Oysho sunt deţinute de patroni din Spania.

»Fabrica Massimo Dutti şi Oysho
Preţurile de mai sus reprezintă nivelul de trai din grecia al cărui venit minim este de 800€uro comparativ cu cel de 800lei la noi în ţară.
Prin deschiderea unei făbricuţe noi sau redeschiderea fabricii Crinul sau Borangicul aceste produse pot fi fabricate la noi în ţară astfel se pot crea noi locuri de muncă. Aceste produse pot fi fabricate şi într-una din secţiile APACA.
Un exemplu simplu şi la îndemâna mea, ca singur întreprinzător, este construirea unei fabrici mici care să utilizeze mijloace de producţie româneşti sau importate (cunosc un importator de maşini de cusut).
Forţa de muncă este cea care a lucrat pentru fabricile de încălţăminte Carmen şi s-au desfiinţat deoarece produc cu forţă de muncă chineză şi cea care a lucrat pentru Crinul şi Apaca.
Există la nivel naţional programatori pentru maşinile de cusut şi brodat.


»Alte Planuri de Afaceri
- Construirea unei fabrici proprietate personală care să producă îmbrăcăminte şi încălţăminte de serie medie cu modele personale – deţin câteva produse cusute de mine, modele ale creatorilor români care doresc să se facă cunoscuţi astfel. Mărfurile fabricate sunt pentru orice talie şi orice om, preţurile fiind cele prezentate mai sus şi anume între 5 lei-100lei. În condiţiile în care un salariu mediu va creşte peste 1.000lei şi va creşte şi numărul populaţiei ocupate în românia la peste 80% preţurile vor creşte şi stagna la 50-200lei. Fabrica va produce şi uniforme şcolare.
- Construirea unui Club de Sănătate sau SelfHealth care deţine o sală de aerobic şi yogha, o sală de forţă, cabinet de psihoterapie matrimonială şi de grup bazat pe o idee şi muncă personală (vezi cărţi şi articole scrise) cu medici calificaţi în acest domeniu ca şi cel al psihologiei, cabinet de medicină nonconvenţională ce utilizează terapie prin lumină colorată, muzică, accupunctură, masaj reflexogen, tratamente ayurveda bazate pe regimuri naturiste compuse din cereale, legume, fructe şi ceaiuri, un loc de joacă pentru copii, vestiare, un restaurant în care se gătesc mâncăruri proaspete bazate pe ingrediente naturale şi mai puţin carne, dar nu deloc.
- Construirea unei şcoli şi a unei grădiniţe – după un tipar personal în care numărul de ore de studiu nu depăşeşte cinci ore în care profesorii conlucrează cu elevii şi copii astfel încât temele pentru acasă să fie gata 50% din clasă, astfel încât copii să poată avea timp de joacă acasă sau de stat cu părinţii în situaţia în care manualele create după un proiect personal şi cu profesori de seamă vor oferi plăcerea de a învăţa fiecărui copil, vor conţine fraze lungi şi cu înţeles gramatical şi ştiinţific, vor deţine ilustrate atent selecţionate alături de purtarea unor uniforme şcolare ce pot rivaliza cu şcolile din străinătate şi de:
- Înfiinţarea unei firme de curăţenie şi menajerie ceea ce implică atât curăţirea cât şi igenizarea casei, păstrarea ei, spălarea (de mână a hainelor subţiri) şi călcarea de rufe, pregătirea cinei - fapte ce pot menaja atât soţia cât şi soţul, pot educa copii în limitele atribuite de părinţi, pot menaja nucleul familial şi atmosfera de confort familial.
- Construirea unei tipografii sau alipirea de ziarul Jurnalul Naţional pentru manualele şcolare şi cărţi, ziare şi reviste care să conţină un aliniament suficient de clar cu litere nici mari nici mici, cu ilustraţii atent selecţionate.
-
În final -Planul meu de Afaceri- conţine:
1. Construirea unei Televiziuni pe terenul patinoarului Floreasca cu un club personal pe lacul Herăstrău.
2. Construirea unei Academii de Ştiinţe şi Arte pe terenul viran de vi-a-vis de Biblioteca Naţională spre Pţa Alba Iulia.
Ambele deţin deja un proiect arhitectonic personal alături de un Parc după modelul parcului din New York deţinând lacul Herăstrău.
3. Construirea unui Templu Bhudist – religie nereprezentată la noi în ţară pâna la data construirii lui în zona Parcului Herăstrău.
4. Construirea unei Gări centrale pentru un mijloc de circulaţie ferată pe deasupra şi subteran care să deservească oraşul Bucureşti în condiţiile majorării suprafeţei acestuia cu inclusiv satele Snagov şi Popeşti Leordeni şi întreaga ţară şi străinătate – şi acesta cu proiect personal care are la baza sa modelul Gara Washington cu magazine şi săli de aşteptare, cu zone diferite pentru casele de bilete privind circulaţia în oraş (model grecesc), circulaţia în ţară şi cea în afara ţării. Care deţine o zonă laterală pentru curăţarea vagoanelor şi igenizarea lor, reparare şi întreţinerea funcţionării şi o alta pentru parcarea vagoanelor şl locomotivelor care staţionează mai mult de o zi.
5. În profil se presupune redeschiderea fabricii Faur şi Republica a căror inspector bancar am fost, Semănătoarea pentru maşini unelte, vagoane de tren şi tramvai după un model francez conform tezei mele de dizertaţie prezentată în martie 2009 la masteratul în audit. Redeschiderea celor vechi sau construirea unei fabrici de pâine românescă bazată pe grâu, orz, ovăz integral. Redeschiderea magazinelor proprietate de stat pentru mărfurile fabricate în condiţiile de mai sus, după proiecul personal, sau construirea mai multor magazine după tipicul celui personal Massimo Dutti şi Oysho.






Autor,
Andrei Mihaela 1 dec. 2010

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu